Sedan vi träffades för lite mer än två år sen har jag och E åkt på två resor genom Europa, första gången hyrde vi en liten, liten bil och klarade väl egentligen bara av norra Tyskland. Det var ändå en mysig resa och det var då vi verkligen lärde känna varandra. Andra gången, däremot, hade E precis köpt sin Mustang (30-årskris haha) så vi packade in för två veckor på vägarna med hund och allt och brände ner till kontinenten.

Först stannade vi en natt på ön Ven där min bästa vän jobbade som kock för tillfället. Väldigt vacker ö som vi gärna åker tillbaka till i framtiden.

Därefter körde vi vidare till Berlin och hälsade på min kusin med sambo i två nätter. I Berlin blev det mycket vin, lite fotboll och en hel del shopping. Tog också den här härliga bilden på Thea och E på Alexanderplatz.

Efter detta åkte vi till Radebeul utanför Dresden för att besöka en vingård och gå på vinprovning som vi bokat några veckor innan avfärd, helt fantastiskt!

Nästa stopp på resan var i fantastiska Disney-liknande slottet Neuschwanstein, vi tog en promenad upp för berget (ca 40 min tror jag) tyvärr fick vi inte gå in för att vi hade hunden med oss, men vi tyckte det var väl värt ett besök ändå (vi fick ju den här supercoola groupien haha)!

Därefter kom vi fram till Milano som gav oss spöregn, men vi gick mest och shoppade så det var väl okej ändå haha... Bodde på ett jättefint hotell dessutom, väldigt skönt att göra efter att ha bott på allt från vandrarhem till B&B till madrass på golvet..

Sedan stannade vi på ett ställe uppe i bergen som hette Cogoleto, har tyvärr inga bra bilder därifrån men det var i alla fall jättemysigt också! Väl nere vid kusten körde vi vidare till pensiönärsparadiset San Remo, där vi kunde vakna upp med utsikt över palmerna.

Sedan vidare till Monaco och Cannes längs kusten, solen sken hela vägen där nere och det var helt magiskt. I Monaco var det dessutom hopptävlingar i hamnen och som gammal ridtjej kunde vi inte låta bli att stanna och titta innan vi unnade oss en god champagnelunch. Skulle verkligen vilja åka dit igen...

Resan avslutades med Montpellier, Versailles, Paris (där vi först hade en liten jobbträff för inköp till ByBambi och vi fick inbrott i bilen och b.la. kameran försvann), Reims och slutligen Moseldalen.

Skulle göra nästan vad som helst för att få uppleva denna resa igen, men det är väl så att livet är till för att skapa nya minnen så jag hoppas att vår nästa resa blir lika fantastisk.