Om mindre än en månad är det dags för vår resa till Grekland och jag längtar såå mycket! För att komma i rätt greklandskänsla bestämde jag mig igårkväll för att överraska E med en god måltid inspirerad av Grekland. Är det något vi älskar här hemma så är det vitlök så tzatziki var givet. Till det serverade jag kyckling som marinerats i yoghurt, citron och vitlök tillsammans med pitabröd. Slutligen slängde jag ihop en klassisk grekisk sallad som tillbehör!
 
Tzatziki:
2 dl meze yoghurt
1/2 riven gurka
3 pressade vitlöksklyftor
2 teskedar olivolja
1 tesked champagnevinäger
 
Blanda!
 
 
Det blev verkligen supergott så tror det får byta av lördagstacos med jämna mellanrum...
Grekisk afton, Grekland, Middagstips,

2 kommentarer

Robex Lundgren

26 Apr 2015 11:04

mums

Anonym

26 Apr 2015 11:42

Gott det ser ut!

Kommentera

Publiceras ej